فیلم‌های اسلام‌ستیزانه غرب از سوی سرمایه‌گذاران صهیونیست حمایت می‌شود

مطالب مربوط

فتوای عجیب داعش برای ماه رمضان!
افزایش اسلام ستیزی در آمریکا به بهانه مبارزه با داعش
فیلم‌های اسلام‌ستیزانه غرب از سوی سرمایه‌گذاران صهیونیست حمایت می‌شود
دانشمند پرکار قرآنی و صاحب اندیشه کلامی مبتنی بر روایات
سیره اخلاقی علامه طباطبایی در رفتار با همسر
مانور فرهنگی بچه حزب اللهی ها در بالاشهر
شهادت امام صادق(ع) هیئت کجا برویم؟
حادثه منا
فرمایش رهبرمعظم انقلاب در پي فاجعه مصيبت بار منا
اسامی مفقودین حادثه منا اعلام شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی با دفن جان باختگان فاجعه منا در گلزار شهدا موافقت کردند
حكام سعودي به جاي فرافكني مسئوليت بپذيرند و عذرخواهي كنند
تکذیب شایعه ریزش سقف مسعی در مسجدالحرام
حضور مسئولان حج در مراسم سوگواری حادثه دیدگان فاجعه منا در مکه
رهبر معظم انقلاب اسلامی :ایران سخت و خشن خواهد بود
سوگِ یک ملت پایِ پلکانِ هواپیما
در انفجارهای کاظمین هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است
مراسم بزرگداشت جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی
وزیر حج عربستان با ارسال پیامی فاجعه تلخ منا را تسلیت گفت
راز افزایش ترددهای مشکوک به ایران چیست؟

فیلم‌های اسلام‌ستیزانه غرب از سوی سرمایه‌گذاران صهیونیست حمایت می‌شود

وی افزود: تولیدات اسلام‌هراسانه هالیوود تنها کارهایی نیستند که به صورت مستقیم موضوعات دینی را هدف قرار داده‌اند، بلکه در حاشیه برخی کارها نیز چنین موضوعاتی را مورد نظر قرار می‌دهند. برای مثال فیلم «جن‌گیر» را مثال می‌زنم. در این کار سکانس ابتدایی با صدای اذان شروع شد و به نوعی نشان داده که شیطان از سرزمین مسلمانان به غرب راه می‌یابد. این اتفاق را من در چند فیلم دیگر هم دیده‌ام. این قبیل تصویرسازی‌ها به هیچ وجه ناخودآگاه نیست، بلکه به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده آن را مد نظر قرار می‌دهند.

این کارگردان ادامه داد: نکته جالب توجه اینجاست که بیشتر این حملات نیز معطوف به ایران بوده، چون ایران‌ستیزی رفتار دیگری است که در کنار اسلا‌م‌هراسی رفتار سینمای غرب را تشکیل می‌دهد. دلیل این امر نیز این است که آنها می‌دانند اسلامی که از طریق انقلاب ایران به جهانیان عرضه می‌شود برای آنان خطرناک است، در غیر این صورت اسلام آمریکایی که در بسیاری از کشورهای عربی رواج دارد، حافظ منافع آنهاست. موضوع دیگری که در این زمینه وجود دارد سرمایه‌گذاری است که آنها به روی کارهای پرخرج انجام می‌دهند، یعنی معمولاً فیلم‌هایی که آنها در این حوزه مد نظر دارند، آثاری پرهزینه هستند. این امر نشان دهنده اهمیتی است که آنها به این موضوع می‌دهند.

جامعی ندوشن در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان به این رفتارها پاسخ داد، گفت: اولاً آنها تحت هر شرایطی به رفتار خود ادامه خواهند داد برای همین باید در این زمینه بسیار با دقت عمل کنیم. این رفتارها هم باید شکل اعتراضی داشته باشد و هم فرهنگی. منظور این است که وقتی آنها با فیلم‌های خود می‌خواهند به مقدسات ما توهین کنند باید رفتارمان شکل اعتراضی داشته باشند تا آنها بدانند که مسلمانان نسبت به اعتقادات خود حساسیت بالایی دارند، همچنین در کنار این رفتارها، عملکردهای فرهنگی نیز باید هویت این کارهای خصمانه را افشا کند.

این کارگردان اضافه کرد: منظور از رفتارهاهای فرهنگی ابتدا تولید فیلم است. یعنی زبان سینما خود قادر است بهترین پاسخگو برای آنها باشد. برای همین از سرمایه‌گذاری در این حوزه نباید هراس داشت، چون همان اندازه که آنها روی کارهای اسلام‌ستیزانه سرمایه‌گذاری کلان می‌کنند ما نیز باید از تمام وجود برای دفاع از ارزش‌هایمان بهره ببریم. راه حل دیگر آن است که با برگزاری همایش‌هایی چون هالیوودیسم فضایی را در بین سینماگران غربی فراهم آوریم تا هنرمندان آزاده‌ای که با نگاه غرب مشکل دارند، انگیزه‌ای پیدا کنند تا با تولید کارهای مستقل، سیاست‌ها و هویت اندیشه‌های اسلام‌ستیزانه هالیوود را افشا کنند.

جامعی ندوشن در انتهای سخنان خود تصریح کرد: نگاه به موضوعات دینی در سینمای ما این روزها بسیار مهجور شده است. این اتفاق در شرایطی است که آنها سرمایه‌گذاری کلانی در این حوزه انجام می‌دهند. با این توضیح نیاز است که سازمان سینمایی در برنامه سالیانه خود به تولیدات ملی و دینی توجه ویژه داشته باشد، حتی بودجه‌ای مجزا برای این کارها در نظر بگیرد تا در آینده سینمای ما حداقل در بعد کمیت با کمبود رو به رو نشود تا در ادامه بتوان به روی کیفیت هم توجه لازم را داشت.


تاریخ ارسال: یک شنبه 10 مرداد 1394 ساعت: 13:49 |تعداد بازدید : 190 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: